maanantai 10. kesäkuuta 2019

Mustaa ja valkoista


Minulle mieluisin artjournal kirja on ollut pitkään Moleskine. 
Aiemmin sivuilta löytyi paljon maalia ja mixedmediaa, mutta tästä kappaleesta ei löydy kuin mustaa ja valkoista. Olen tehnyt kuvat käyttäen Pigman Micron kyniä - enkä sitten mitään muuta. Osan tämän postauksen kuvista olen julkaissut jo aiemmin ja osa vasta tässä.

Kuvien - sillä tekstiä näissä on hämmentävän vähän - kautta olen tutkinut viivan mahdollisuuksia, rytmiä ja sommittelua. Moneen juttuu kimmokkeen olen saanut Tove Janssonilta, jonka töiden vaikutus on näkynyt (omasta mielestäni kuvissani aina) sekä Ulla Thynellin töistä. Ulla Thynell on suomalainen taiteilija, kuvittaja ja graffikko. Hän on aivan huikean monipuolinen taiteilija. Hänen työnsä ovat maagisia ja unenomaisia. Erityisesti hänen värinkäyttönsä on aivan kertakaikkisen huikeaa,
mutta ihailen valtavasti myös hänen tapaansa sommitella kuvakokonaisuuksia.

Kun puhun kimmokkeesta  en tarkoita, että olisin katsonut ao. taiteilijan työtä piirtessäni. Mutta olen tutkinut hänen tekemistään, sitä miten hän on kuvan toteuttanut, miten hän käyttää viivaa tai piirtää oksistoa.

Kuulisin mielelläni, millaisia ajatuksia työni sinussa herättävät?



Näihin naisaiheisiin inspiraatio tuli Elina Salmisen runoista.















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jätit kommentin - piristää aina mieltä. Se julkaistaan, kun olen sen lukaissut. Yritän jäljittää katoavat kommentit.
Katoavista kommenteista en tiedä, mutta automaattikommentteja ropisee, joten sanavahvistus palaa "kehiin".