tiistai 4. marraskuuta 2014

ArtJournal: Ravistellaankko kokonaisuutta?


 Artjournal "kuvallinen päiväkirja". Mikä sen merkitys on minulle? Miksi sitä teen. Teen sitä, koska tekemisen tarve syyhyää kämmenpohjassa. Silloinkin kun ei isoa ideaa ole. Tai aikaa aloittaa taulua tuntuu hyvältä tehdä jotain.

Jos tökkii, tympii, ärsyttää tai ahdistaa, silloin teen, koska tämä on minun keinoni saada ajatukset oikeisiin mittasuhteisiin ja järjestykseen.
Mikä puhuu ehkä eniten artjournalin puolesta? Se, että teen sitä itselle. Tämä on mun juttu ja mulle. Artjournalissa  ei tarvitse miellyttää, tehdä kenenkään toiveiden mukaan tai yrittää tehdä kaunista.

Jos näistä tai blogista (joka on myös mulle multa) on jollekin iloa, se on vain lisäilo, bonus. Artjournal on työnsä tehnyt, kun mieli on hitusen seestynyt ja kämmenpohjien kutina edes aavistuksen laskenut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jätit kommentin - piristää aina mieltä. Se julkaistaan, kun olen sen lukaissut. Yritän jäljittää katoavat kommentit.
Katoavista kommenteista en tiedä, mutta automaattikommentteja ropisee, joten sanavahvistus palaa "kehiin".