sunnuntai 8. tammikuuta 2017

LifeBook2017: A Gentle Warm Up with Tamara Laporte


 Jei! Tässä se on vuoden 2017 LifeBook kurssin ensimmäinen työ/sivu. Ihanan Tamara Laporten tunti. Paljon tuttu ja vanhaa, silti uuttakin. Erilainen lähestymistapa ja nyt haastoin itseni pohtimaan enemmänkin....

En halunnut lähteä aivan Tamin jalan jälkiin ja en sitten meinannut löytää ollenkaan muotoa, jonka sivuun laittaa. Ensimmäinen sana oli kirkkaana mielessä Hyväksyntä/Accept  olen jo vähän aikaa vatkannut sen ajatuksen kanssa, että pitäisi hyväksyä itseltä pienempi panos, ei täydellisyyttä - ja kuitenkin tarpeeksi... Eli pohdin kovasti sitä, mitä itseltäni olen vaatinut. Suorittamiskeskeinen kun olen. Haluaisin sitä työstää. Ja sieltä se yhtäkkiä putkahti  - ei tarvitse pyrkiä olemaan isompi kuin on (voi olla pieni), osaavampi kuin on (tekee sen mihin pystyy), kaikkien pitämä (riittää että on muutama todellinen ystävä) ei tarvitse olla näyttävämpi kuin on (minä riitän)....Hiirulainen. On ok olla hiirulainen!!!!

Toinen sana on Yhdessä oleminen/ Togetherness, joka ei ehkä sana olekaan, tuli mieleen hiiren kautta (hiiret eivät koskaa ole yksin, joten toinen hiiri paperille) ja on niin tarpeen.... Ja tämä siksi, että koko ajan vahvemmin tajuan (ja tajuan tarvitsevani siihen muistutusta), että en ole yksin, minun ei tarvitse murehtia yksin... Minulla on puoliso, joka jakaa kanssani arjen ilot ja surut. (Hassua miten viimevuosi nosti tämän "kuuman perunan" kun yhteistä taivalta on takana yli 15 vuotta?!)

...ja nyt huomaan, että hiirulaisiltani puuttuu viikset.

6 kommenttia:

  1. On kyllä todella kaunis sivu!

    VastaaPoista
  2. Hienoja ajatuksia puit sanoiksi noiden avainsanojen ympärille ja miten osuvasti hiirulainen kuvaakaan ajatuksiasi. Aivan mahtava kokonaisuus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Tämä on ehkä ensivuoden topten työ jos sellaista tuolloin kasaan. Tässä aukesi itsellekin paljon.

      Poista

Kiitos kun jätit kommentin - piristää aina mieltä. Se julkaistaan, kun olen sen lukaissut. Yritän jäljittää katoavat kommentit.
Katoavista kommenteista en tiedä, mutta automaattikommentteja ropisee, joten sanavahvistus palaa "kehiin".