maanantai 8. heinäkuuta 2013

Pitkät jäähyväiset

Suru on seissyt nurkassa, seinän vieressä kauan.
Joskus se rykäisee muistuttaen, ettei ole kaukana.
Ja minä pidän tiukasti kiinni muistosta - Sinusta silloin ennen.

Ennen kuin sairaus nappasi Sinut kynsiinsä
aloittaen kuihduttamisen.
Ja minä pidän kiinni muistoista - ajasta ennen sairautta.

Suru seisoo vieressäni, kun pidän Sinua kädestä kiinni.
Kuulen hiljaisuudessa, miten elämäsi liekki lepattaa.
Ja minä pidän kiinni Sinusta sellaisena, kun sinut muistan.

Sitten kun lähtösi hetki tulee, minä saatan Sinut viimeiselle matkalle
tietäen, ettet enää tunne kipua.
Ja minä päästän irti Sinusta ja annan Sinun mennä.

Suru astuu silloin sisääni ja pimentää hetkeksi kaiken.
Ja aika kuluu ja tulee päivä,
jona minä pidän kiinni Sinusta, muistoista ja kaikesta yhteisestä.




Kortti syntyi vähän myöhemmin ja sai nimekseen Jäähyväiset. Osallistun sillä Kesähaasteeseen 2/13.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jätit kommentin - piristää aina mieltä. Se julkaistaan, kun olen sen lukaissut. Yritän jäljittää katoavat kommentit.
Katoavista kommenteista en tiedä, mutta automaattikommentteja ropisee, joten sanavahvistus palaa "kehiin".