sunnuntai 22. syyskuuta 2013

ArtJ: Minä



 
Mikä minä olen? Kuka minä olen? Kuinka iso osa minusta näkyy ulospäin? Millaisia maailmoja kätkeytyy sisääni, ja miksi kätken ne muilta. Kuuluneeko ikään vai mistä on kysymys, en tiedä, olen huomannut pohtivani ihan yksinkertaisesti itseäni, omia arvojani ja tapaani elää viimeaikoina jonkin verran. Ihan kuin enää ei riittäisi se, että elän päivästä seuraavaan. Nyt haluaisin nähdä omien valintojen taakse.
Minä

Olen kausiluontoinen ihminen, erittäin vahvasti. Teen asiat - ne sen hetken jutut - aina vähän överiksi. Hiljakseen olen nyt tämän luovan hetken aikana huomannut, että oli helpompaa olla aktiiviliikkuja kuin paperiaskartelija. Kuntoilu on sosiaaliselta statukseltaan hyväksyttyä, suosittua, siihen jokainen löytää helposti jonkinlaisen kosketuspinnan ja se on usein myös sosiaalista toimintaa. 

Askartelu taas on yksin näpertämistä ja tapahtuu paljon omien korvien välissä - miellenyhtyminä, aasinsiltoina. Sitä prosessia on hankala jakaa eikä sitä edes helposti voi ymmärrettävästi selittää. Kun olen halunnut ottaa aikaa tälle intohimolleni, huomaan samalla erkoituvani hieman. Ehkä jopa muuttuvani jotenkin värittömäksi muualle päin, koska en osaa kertoa tai jakaa tätä kunnolla edes ystäville.

 ...Tätä omaakuvaa maalatessa ja piirtäessä havahduin siihen, että piirrän hahmoni melko iäkkään oloisena. Hassu juttu. Kuvaan tuli paljon elementtejä, jotka ovat mutta näkyvätkö ne ulos -vai ovatko ne vain sisälläni?



2 kommenttia:

  1. Ihania juttuja olet taas tehnyt <3 Tuo kirahvikin on aivan huippu!! Tähän lauseeseen yhdyn täysin:
    "Askartelu taas on yksin näpertämistä ja tapahtuu paljon omien korvien välissä - miellenyhtyminä, aasinsiltoina. Sitä prosessia on hankala jakaa eikä sitä edes helposti voi ymmärrettävästi selittää. Kun olen halunnut ottaa aikaa tälle intohimolleni, huomaan samalla erkoituvani hieman. Ehkä jopa muuttuvani jotenkin värittömäksi muualle päin, koska en osaa kertoa tai jakaa tätä kunnolla edes ystäville. "

    Juurikin näin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Maikkis, kommentistasi. :) Onneksi blogien & ryhmien kautta oivaltaa sen,että on muitakin meitä näpertäjiä...

      Poista

Kiitos kun jätit kommentin - piristää aina mieltä. Se julkaistaan, kun olen sen lukaissut. Yritän jäljittää katoavat kommentit.
Katoavista kommenteista en tiedä, mutta automaattikommentteja ropisee, joten sanavahvistus palaa "kehiin".