perjantai 8. heinäkuuta 2016

Akvarellivärien päivitys ja säiliösiveltimistä


1. säiliösiveltimeni : Sain Millalta - nyt sutiosa jo kulunut.
 Säiliösiveltimet ovat minulle vielä verrattain uusi tuttavuus, mutta olen niihin kyllä ihastunut kovasti ja niiden monipuolisuudesta yllättynyt....

Säiliösiveltimen ideahan on siinä, että itse siveltimessä on mukana säiliö,  jonka voit täyttää ja sitten vain käyttää. Erot ovat lähinnä siveltimessä - sen leveydessä

Tämän ekan lisäksi minulla on toinen, jossain joskin juuri nyt hukassa. Ihan viimeaikoina olen kartuttanut säiliösivellin perhettä

Derwentin siveltimet

Priman siveltimet, jotka ovat ihan uusia ja Ah! leveitä. Tuo levein on 1,27 cm.
 Säiliösiveltimet ova makustellessa ehdottomia, jos pidät askarteluvälineitä, mukana esim arttia varten JA jos pidät vedellä levitettävistä väreistä - akvarelliliiduista, Inktensen kynistä/blockseista tai vesiväreistä. Niiden lisäksi mukana voisi olla myös pieniä kynän mallisia suihkepulloja.

 Vihdoin lakkasin vaikeroimasta omien vesivärieni vajaavuutta ja puutteellisuutta. Minulla on ollut vimeisen 20 vuotta vanhat venäläiset, joita olen tarpen mukaan täydennellyt.

Uudet venäläiseni ovat tässä! ja nyt  tein asian mukaiset värikartat nimineen päivineen, jotta niitä pystyn hankkimaan sitten aikanaan lisää. Mikäli kestävät saman 20 vuotta eivät ne ole lainkaan hinnalla pilatut.

Ja nyt kokeilemaan :) Ihanaa viikonloppua. Sateesta ja pilvistä (ja villasukat vaativasta koleudesta huolimatta) nautitaan kesästä <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jätit kommentin - piristää aina mieltä. Se julkaistaan, kun olen sen lukaissut. Yritän jäljittää katoavat kommentit.
Katoavista kommenteista en tiedä, mutta automaattikommentteja ropisee, joten sanavahvistus palaa "kehiin".