tiistai 28. huhtikuuta 2015

Artjournal: Potretti Janen opissa.

 Eilen tuli postin mukana odotettu kirja. Jane Davenport "Beautiful Faces" ah! miten olen sitä odottanut ja miten onnellinen olen että se on nyt hyppysissäni.

Uskon oppivani siitä paljon. Joskin toivon, että oppisin siitä asioita oman tyylini (mikä se sitten onkaan?) kehittämiseen, en Janen tyylin jäljentämiseen.
 Reetta autossa odotellassa syntyi kirjan ohjeen mukaan nämä luonnos kasvot, jotka jatkoin sitten kotona loppuun. Uutta näiden kasvonen hahmottelussa oli silmien teko tapa sekä suun asettelu, joka on lähempänä nenää. (alahuulen kaarre tulee siihen missä muutoin olen piirtänyt suunaukkoviivan..)
t
Tässä koko aukeama - hiukset ylhäätä ehkä kesken.

lähikuva silmistä

Mitä maalaamiseen tulee vedin oman ajatuksen mukaan. Väri kasvoissa neocolor II ja valkoinen akryylimaali. Seka pastellikynät viimeistelyssä ja vähän tussia.

Tämä tuskin jää tähän. Kirjasta löytyy upeat kuvat siitä, miten kääntää katsetta, varjostukseen lisää ja muunnelmiin... Tästä lähdettiin liikkeelle

1 kommentti:

  1. Mulla on sama kirja ja aivan upea on! Töissäsi näkyy oma hieno kädenjälkesi ja sitä on mielenkiintoista seurata.

    VastaaPoista

Kiitos kun jätit kommentin - piristää aina mieltä. Se julkaistaan, kun olen sen lukaissut. Yritän jäljittää katoavat kommentit.
Katoavista kommenteista en tiedä, mutta automaattikommentteja ropisee, joten sanavahvistus palaa "kehiin".